niedziela, 31 marca 2013

Prąd elektryczny. Napięcie elektryczne - FIZYKA.



1. Potencjał elektryczny to wielkość fizyczna charakteryzująca punkt przestrzeni. Potencjał równy jest ilorazowi energii potencjalnej dowolnego ładunku umieszczonego w tym punkcie oraz wartości tego ładunku.

V = Ep/q
Jednostką potencjału elektrycznego 1V = 1J/1C.

2. Napięcie elektryczne to różnica potencjałów elektrycznych.
Jednostką napięcia jest 1V.
Symbol U

Między dwoma punktami jest napięcie 1V, jeżeli przy przemieszczeniu ładunku 1C między tymi punktami wykonana praca wynosi 1J.

3. Prąd elektryczny to uporządkowany ruch ładunków, np. elektronów.

Przepływ prądu elektrycznego zachodzi zawsze od wyższego potencjału do niższego.






                                                                                                      

Kierunek ruchu ładunków dodatnich pokrywa              
się z umownym kierunkiem prądu.                                            
ujemnych.






Umowny kierunek prądu jest przeciwny do kierunku 

ruchu ładunków ujemnych.

8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno jeśli chodzi o podstawy elektryczności to każdy z nas jakieś ma. Jednak moim zdaniem bardzo ważne jest również to ile płacimy za prąd w domu. Ja bardzo chwalę sobie współpracę z https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ gdzie prąd do domu mam na bardzo korzystnych warunkach. W końcu chodzi o to aby płacić jak najmniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie wyjaśnione podstawy jeśli chodzi o prąd i raczej chyba każdy z nas przerabiał to na fizyce. Ja jednak bardziej się tematem prądu zainteresowałem i zainwestowałem w instalację fotowoltaiczną. Fajnie, że mogła mi ją wykonać firma http://inovativ.pl/project_category/8kw/ gdyż mi bardzo zależało na jakości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście tego typu kwestie są niezwykle ważne i warto znać chociaż podstawy. Dla mnie tematem numer jeden na ten moment jest fotowoltaika. Jak napisano w https://rynekinwestycji.pl/fotowoltaika-dla-wspolnot-mieszkaniowych-czy-warto/ to również i wspólnoty mieszkaniowe mogą pomyśleć o jej montażu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety na samym prądzie za bardzo się nie znam i właśnie dlatego wolę nie robić samodzielnie żadnych napraw. Jestem przekonany, że korzystanie z usług elektryka http://elektryk-wroclaw.pl/ jest zdecydowanie najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy chodzi o sam prąd to jest on przecież bardzo ważny i na pewno wie to również każdy z nas. Ja jestem zdania, że gdy szukamy dobrego elektryka to ten z firmy https://elektrycy.warszawa.pl/ jak najbardziej zna się na takich pracach.

    OdpowiedzUsuń